Wat is AB Testen (en wat kan ik daar mee)?

20 maart 2017

AB Testen is dé manier om de conversie van bijvoorbeeld je landingspagina te optimaliseren. Heb je een Adwords of Facebook campagne? Dan kun je ook deze met behulp van AB Testen optimaliseren.

Als je veel tijd en geld stopt in het krijgen van bezoekers dan wil je toch ook dat deze optimaal converteren op je website. Zeker als je grote campagnes hebt met veel bezoekers kan dit een substantiële groei in conversie geven.

Hoe werkt AB Testen

  • Maak een variant op / kopie van je landingspagina met minimale maar belangrijke aanpassingen
  • Zorg, met bijvoorbeeld Google Analytics, dat je bezoekers goed verspreid worden over de varianten
  • Test lang genoeg en met genoeg bezoekers om zo tot een relevante uitslag te komen

AB Testen

Werk gestructureerd

Het is heel makkelijk om met AB Testen “zo maar wat te doen”. Probeer dit te vermijden. Weet wat je wilt testen, overleg dit met je sales of marketing afdeling of met ons.

  • Zorg dat je een plan hebt.
  • Zorg dat je een planning hebt
  • Zorg dat je een doel hebt

AB Testen is een onderdeel van je (online) marketing activiteiten. Behandel het ook zo!

Er zijn verschillende tools om je hier meer te helpen. Afhankelijk van je focus en budget is er altijd iets passends te vinden.

Mark Werkman

Mark Werkman

Gekomen vanuit de techniek doe ik al bijna 20 jaar “iets” in online. Oplossingen vinden voor (complexe) problemen is de rode draad in mijn werk geweest. Ik heb dit mogen doen bij en voor o.a. BOL.com, KLM en ABNAMRO. Met mijn voorliefde voor innovatie heb ik mij nu vooral gestort op het organiseren en verspreiden van de juiste content naar de juiste mensen. Dit vooral door marketing automation en slim content management.

023 - 7852 514

© 2017 Thordar Webarchitecten