Wat is lead nurturing en marketing automation?

10 december 2016

lead nurturing and marketing automation

Wat is lead nurturing

Lead nurturing is je (website) bezoeker omzetten naar een (warme) lead. De meeste bezoeker van je website zullen nog in een oriënterende fase zijn. Via relevante content worden deze bezoekers omgevormd tot (warme) leads. Op basis van gedrag stuur je -geautomatiseerd- de juiste informatie / content naar deze leads. Op deze manier stoom je je bezoeker klaar om te kopen, of door sales benaderd te worden.

Marketing automation

Hier komt marketing automation software om de hoek kijken. Met deze tools kun je meten wat je bezoekers op je site doen, welke pagina’s ze lezen, welke white papers ze downloaden etc. Maar ook wat het gedrag is op je al verzonden emails. Op basis van dit gedrag kun je ze content op maat geven en informatie geven die zíj nodig hebben.

Daarnaast is het wel van belang dat je je bezoekers van goede website content bedient. Komen je bezoekers van social media of google campagnes? Zorg dan ook zeker voor goed converterende landingspagina’s.

Mark Werkman

Mark Werkman

Gekomen vanuit de techniek doe ik al bijna 20 jaar “iets” in online. Oplossingen vinden voor (complexe) problemen is de rode draad in mijn werk geweest. Ik heb dit mogen doen bij en voor o.a. BOL.com, KLM en ABNAMRO. Met mijn voorliefde voor innovatie heb ik mij nu vooral gestort op het organiseren en verspreiden van de juiste content naar de juiste mensen. Dit vooral door marketing automation en slim content management.

023 - 7852 514

© 2017 Thordar Webarchitecten