In drie stappen naar een goede campagne

  1. Fundering: Je doelgroep en de klantreis →
  2. Creatie: Je verhaal aan de juiste mensen →
  3. Optimalisatie: Verbeteren en nog meer verbeteren→

Een goed voorbereide campagne of website levert veel meer echte leads op! Begin met je buyer persona (ideale klant)

023 - 7852 514

 

Download hier je gratis buyer persona template

Betere campagnes: Start met een plan

Voor elke campagne telt dat het een onderdeel is van je marketingfunnel. Uiteindelijk wil je dat zoveel mogelijk bezoekers betalende klant worden. Maar hoe? Wij hebben onze manier in een stappenplan (proces) gegoten en dat werkt!

Elke stap in ons proces wordt ondersteund door één of meer templates. Deze templates noemen wij het Thordar Campaign Optimizer Framework. Op deze manier word je “gedwongen” om elke stap te volgen en hier goed over na te denken. Hieronder lopen we de stappen even rustig voor je door.

Thordar Campaign Optimizer Framework

Betere campagnes: Start met een plan

We beginnen dan ook altijd met de fundering. Hier bepaal je voor wie je het doet (je buyer persona). Dit, in combinatie met in welk deel van het aankoopproces deze zit, maakt dat je weet wat voor content in welke tone of voice er gemaakt moet worden.

Hier bepaal je ook de doelen van je campagne en het pad er naar toe (buyer journey). Wij maken hier ook onze automation flow. Omdat wij zo veel mogelijk marketing automation inzetten om nog meer bezoekers naar de uiteindelijke conversie te leiden.

Past dit ook bij ons?

 

De Fundering

– Wie is je targetgroup (buyer persona)
– Hoe spreek je deze aan (tone of voice)
– Wat is je doel [conversie]
– Hoe gaat je bezoeker door je funnel (customer journey)
– Hoe wordt deze door je funnel geleid (Automation flow)

Fundering in orde? Tijd voor content

De Creatie

– Welke content bestaat er al (analyse)
– Welke content is er nodig in de automation flow (mapping)
– Missende content maken (creatie)

Op het moment dat alles uit de fundering duidelijk is gaan we door met de content. We weten hoe de automation flow er uit ziet en daarmee ook welke assets (content) er moeten zijn.

Vaak is er binnen je bedrijf veel meer content aanwezig dan wordt gedacht. Zorg dat je iedereen (zo veel mogelijk) mensen hier bij betrekt om op die manier zo veel mogelijk relevante content naar boven te krijgen.

Map deze content op je automation flow en je weet wat je nog mist en dus wat er nog gemaakt moet worden.

Hoe doe ik dit in mijn huidige campagnes?

 

Wij hebben adwords of social campagne en willen een second opinion

De campagne is klaar maar niet af

Nu kunnen de advertenties gemaakt (of gemapt) worden en kan je campagne echt live. Ben je dan klaar? Nee, absoluut niet.

Nadat de campagne live staat begint het optimalisatie proces. Dit doen we o.a. door variaties op zowel de content als de targetgroup van je uitingen te maken.

Er zijn verschillende manieren om te optimaliseren. Afhankelijk van de lengte van de campagne en de platforms waarop geadverteerd wordt kiezen we de beste methodes.

De Optimalisatie

– Op welke platformen wordt er geadverteerd (deploy)
– Continu testen en verbeteren (optimalisteren)
– Herhaal bovenstaande (iteratie)

Veelgestelde vragen

Ik heb al iemand voor mijn SEA of social campagnes. Kan dat?

Ja dat kan. Dat is zelfs ook de bedoeling. Zij zorgen voor traffic. Met ons systeem zorgen wij dat deze bezoekers nog meer converteren. Wij werken met je bezoeker vanaf het moment dat ze op de landingspagina komen. Dit zou niet werken zonder je SEA of social bureau!

 

Ik heb al een webdesigner die mijn landingspagina’s maakt. Hoe gaat dat?

Het liefst koppelen we de landingspagina’s direct aan je website. Dan is het dus extra handig als de webbouwer hier in kan meewerken. Wel is het van belang dat je website genoeg mogelijkheden heeft om met ons systeem te werken. Is dit niet zo? Niks aan de hand. Je hoeft niet meteen een nieuwe website.

Nu meer uit mijn campagnes halen

023 - 7852 514

© 2017 Thordar Webarchitecten