Home » Kennisbank » Marketing automation » Goedkope marketing automation. Bestaat dat?

Goedkope marketing automation. Bestaat dat?

Goedkope marketing automation

“Marketing Automation is heel duur”, horen we vaak. Dat klopt ook deels. Er zijn een paar grote spelers die zeker flink aan de prijs zijn. Daarnaast heb je de van oudsher nieuwsbriefplatformen die zich ook op het ‘automation’ vlak begeven. Dit laatste valt wat mij betreft lang niet altijd onder marketing automation maar kan wel een goede eerste stap zijn. Daar tussenin zit gelukkig nog erg veel keuze. Van minder dure tot zelfs erg goedkope marketing automation tools.

 

 

Is duur niet beter?

Dat hang helemaal af van de behoeftes en wensen van je organisatie. Maar belangrijker nog: In hoeverre is je organisatie er klaar voor. Is er draagvlak?

De juiste software kiezen hangt met heel veel zaken samen. Op Emerce is daar een goed artikel over geschreven. Wat de schrijver van dit artikel terecht aangeeft is dat er voor minder dan de grote jongens vragen (heel veel minder) al hele goede software te krijgen is. Er kan makkelijk een factor 10 verschil zitten in de verschillende tools. Terwijl de goedkoopste prima bij jouw organisatie zou kunnen passen.

Heeft goedkope marketing automation software niet teveel beperkingen?

In principe niet. Natuurlijk kun je een volledig geïntegreerde Hubspot Marketing Hub nemen met een website en directe koppeling met advertentie netwerken. Maar die kost dan ook € 13.320,–/jaar. Is hier een duidelijke en haalbare ROI aan te koppelen? Niks aan de hand. Kan dat binnen jouw organisatie niet? Gelukkig zijn er genoeg andere oplossingen die een stuk minder kosten.

Zeg ik hier mee dat bijvoorbeeld Hubspot slecht is? Helemaal niet. Maar een Tesla is niet altijd de oplossing voor je mobiliteitsvraagstuk :).

Hoe weet je wat bij je past?

De keuze voor de software is natuurlijk van een hoop zaken afhankelijk.

  • Ga je zelf je campagnes maken of besteed je het uit aan een partner?
  • Wat voor service level verwacht je?
  • Ga je alleen campagnes of ook (bedrijfs)processen automatiseren?
  • etc.

Wil je beginnen met het marketing automation inzetten voor één of meerdere campagnes? Maar nog niet dieper in je bedrijfsprocessen? Dan bestaat er zelfs een open source oplossing die geen maandelijkse kosten heeft.

Bespreek met ons je mogelijkheden en plan een call in

Bezint eer ge begint

Dat marketing automation écht een meerwaarde binnen de meeste organisatie zal zijn is wat mij betreft een zekerheid. Maar …. zorg wel dat je weet wat je er mee wilt doen. Wil je over naar een volledige inbound marketing strategie? Wil je het vooral inzetten om je betaalde campagnes te optimaliseren?

Je kunt er voor kiezen rustig aan te beginnen of het direct groots binnen je hele organisatie uitrollen. Zorg in ieder geval dat je een goede partner hebt (ik weet er nog wel één 🙂 ) én de juiste tools!

GDPR / AVG e-mail regels

AVG/ GDPR stress?

Wij zijn je extra paar ogen en helpen je te voldoen aan de nieuwe wet op e-mailmarketinggebied.

IK WIL E-MAILMARKETING AVG HULP

You have Successfully Subscribed!