Home » Kennisbank » Marketing automation » Wat is lead nurturing en marketing automation?

Wat is lead nurturing en marketing automation?

lead nurturing and marketing automation

Wat is lead nurturing

Lead nurturing is je (website) bezoeker omzetten naar een (warme) lead. De meeste bezoeker van je website zullen nog in een oriënterende fase zijn. Via relevante content worden deze bezoekers omgevormd tot (warme) leads. Op basis van gedrag stuur je -geautomatiseerd- de juiste informatie / content naar deze leads. Op deze manier stoom je je bezoeker klaar om te kopen, of door sales benaderd te worden.

Marketing automation

Hier komt marketing automation software om de hoek kijken. Met deze tools kun je meten wat je bezoekers op je site doen, welke pagina’s ze lezen, welke white papers ze downloaden etc. Maar ook wat het gedrag is op je al verzonden emails. Op basis van dit gedrag kun je ze content op maat geven en informatie geven die zíj nodig hebben.

Daarnaast is het wel van belang dat je je bezoekers van goede website content bedient. Komen je bezoekers van social media of google campagnes? Zorg dan ook zeker voor goed converterende landingspagina’s.

GDPR / AVG e-mail regels

AVG/ GDPR stress?

Wij zijn je extra paar ogen en helpen je te voldoen aan de nieuwe wet op e-mailmarketinggebied.

IK WIL E-MAILMARKETING AVG HULP

You have Successfully Subscribed!