Home » Kennisbank » Lead Nurturing. Hoe je het goed aanpakt m.b.v. lead scoring

Lead Nurturing. Hoe je het goed aanpakt m.b.v. lead scoring

lead nurturing and marketing automation

Lead nurturing is net als daten…. Je wilt elkaar eerst beter leren kennen voor je een relatie aangaat.

Ze (je bezoekers) willen je eerst beter leren kennen. Een goed gevoel bij je krijgen. Je vertrouwen voor er ook maar iets aan commitment komt. Waarom zijn er dan zoveel bedrijven die meteen voor de uiteindelijke sale gaan? Natuurlijk zijn er gevallen te bedenken waar dit kan maar over het algemeen moet je je bezoeker verleiden. Verwennen zo u wilt. Verwennen? Ja. Met de juiste informatie op het juiste moment.

Ze willen zeker weten dat jij ze kan helpen. Het is aan jou om te laten zien dat je je potentiële klant begrijpt en dat deze bij jou aan het juiste adres is.

Wat is Lead Nurturing?

Heel in het kort: Een relatie opbouwen met personen die nog niet klaar zijn om te kopen maar wel degelijk de potentie hebben om een (goede) klant te worden in de toekomst. Tot die tijd de, nu nog prospect, kennis laten maken met je bedrijf, product of dienst om er zo voor te zorgen dat het vertrouwen om te willen kopen / afnemen groot genoeg wordt.

Met behulp marketing automation software analyseer je het gedrag van je leads op je website, in je e-mails, etc. en zorg je dat deze relevante informatie via het juiste kanaal ontvangt. Zo maak je het contact persoonlijk.

Wat is Lead Scoring?

Lead scoring is een belangrijk onderdeel van het lead nurturing proces. Met lead scoring bepaal je wanneer een lead klaar is voor de volgende fase of zelfs klaar is om aan sales overgedragen te worden. Het idee is dat een lead voor bepaalde acties een aantal punten krijgt. Bij X punten ga je door naar de volgende fase.

  • Aanmelden nieuwsbrief – 25 punten
  • Bekijken introductie video – 10 punten
  • Bekijken in depth video serie – 30 punten
  • Pagina website bekijken – 2 punten
  • Klikken op een link uit een e-mail – 5 punten
  • etc.

Waarom is dit belangrijk?

Met een goed geautomatiseerd lead nurturing proces voorkom je dat je salesteam leads benadert die hier nog niet aan toe zijn. Ze zitten nog in de onderzoeks- of oriëntatiefase. Met de juiste lead nurturing campagnes vergroot je de kans op succes van sales. De opgevolgde leads hebben immers duidelijk aangegeven interesse te hebben in jullie diensten of producten.

In 7 stappen een winnende landingspagina

Een onweerstaanbare landingspagina zorgt ervoor

✅ dat bezoekers met je in contact willen komen

✅ dat bezoekers jou gaan bellen

✅ dat bezoekers klant bij je willen worden

You have Successfully Subscribed!