Leer potentiële klanten met succes aan te spreken. Succes is geen toeval

MAAR IS HET RESULTAAT VAN EEN ONLINE COMMUNICATIE STRATEGIE DIE WERKT

Wij coachen en leren je 1 op 1 hoe je ideale klant(en) te herkennen en hoe deze aan te spreken én te bereiken.

In 3 stappen de klanten die jij wilt hebben

  1. Ontdek wie je ideale klant  écht is
  2. Creëer een boodschap die bij deze klant past
  3. Promoot het op de plekken waar deze klant komt

Hoe bereik ik mijn ideale klant

  • 1 op 1 coaching
  • 3 Modules inclusief framework templates en handleiding
  • Locatie:  Haarlem
  • Datum: In overleg
  • Investering: € 2499  € 1495,–
Laat je nu coachen

“Hoe ik weet dat het werkt? We gebruiken het zelf én bij elk project voor onze klanten.”

Wietske Smid  – Thordar

DE BASIS: LEER JE KLANT KENNEN

Stap 1 – Wie is jouw klant?

Wie jouw ideale klant is, is persoonlijk. Jij werkt misschien liever met extraverte creatievelingen, terwijl je concullega de voorkeur geeft aan introverte financiele dienstverleners.

In deel 1 van van het coachingstraject leer je hoe je precies achterhaalt wie jouw ideale klant is, wat zijn of haar behoeftes en dromen zijn, maar ook wat nu juist de frustraties en pijnpunten zijn.

Stap 2 – Wat is jouw verhaal?

In deel 2  gaat het om jouw verhaal. Hoe spreek je je ideale klant aan? Welke dromen help je verwezenlijken, of welke frustraties los jij voor ze op.

Als jij dezelfde taal spreekt als je toehoorder, precies begrijpt wat hem of haar bezig houdt, dan zit je goed. Dan kun je killer content maken. Voor je website of op social media, maar ook voor je pitch of praatje.

Stap 3 – Promoot en vertel!

Je weet waar je ideale klant zicht begeeft (stap 1). Je weet dus ook of je op bijvoorbeeld social media of netwerk events moet zijn. Of je met tekst of video moet gaan werken. Je weet exact aan wie je waar je verhaal kunt vertellen!

1 op 1 coaching helemaal gericht op jouw bedrijf en klanten.

Samen met een ervaren ondernemer aan de slag.

Dit is voor mij

Wat levert dat op?

Je klant leren kennen is de basis voor groei. Als iedereen in je bedrijf weet voor wie je werkt, en hoe degene zich gedraagt, dan kun je daar allemaal naar handelen.

Je belangrijkste doelgroep in kaart gebracht

Voor echt succes moet je de uitgewerkte Ideale klant – met naam en foto – aan de muur hangen. Zo word je dagelijks herinnerd aan je ideale klant.

Je kent de problemen van je klanten

Een salesgesprek wordt opeens veel eenvoudiger als je weet waar je klant mee zit. Zoekt jouw klant de goedkoopste oplossing, of wil hij juist volledig ontzorgd worden en is hij bereid daar ruim voor te betalen?

Je spreekt dezelfde taal als je doelgroep

Ken je klant en je weet hoe je hem aan moet spreken. De juiste tone of voice, de juiste middelen. Zo kijken millenials liever een video, terwijl je vijftigers blijmaakt met een uitgebreide case study.

De basis voor al je communicatie

Je Ideale klant beschrijvingen zijn de basis voor alles. Nu kun je aan de slag om de klantreis te bepalen.

Inhoud programma

Module 1: Fundering

Stap 1 – Ideale klant

Doelgroep in kaart brengen. Wat maakt jouw bedrijf uniek? Wie zijn je klanten? Hoe kopen jouw klanten? Wat zijn hun behoeftes? Waar bevinden zij zich? Allemaal vragen waar we antwoord op gaan vinden. Wat zijn hun angsten, frustraties en problemen.

Stap 2 – Jouw oplossing

Hoe kun jij je klanten helpen. Welk probleem los je voor ze op en hoe onderscheid je je van je concurrenten. Wat maakt jou uniek?

Module 2: Content

Stap 1 – Jouw verhaal

Creëer je boodschap, je verhaal. Een die resoneert met je ideale klant. Over de pijn punten. Hoe je je klant van A naar Z helpt.

Stap 2 – Creëer supercontent

  • Vind de contenttypes (blog, video, social posts, etc) die nodig zijn om je doelen te behalen
  • Maak je content. Pas je website aan, je LinkedIn profiel, etc.

Module 3: Promotie

Stap 1 – Planning

Maak een contentkalender en promoot jezelf onine.

Stap 2 – Social Selling

De basis principes van social selling. Stappenplan voor het inzetten van LinkedIn en Facebook.

Voor wie is dit traject bedoeld?

Dit traject is bedoeld voor ondernemers die

  • meer klanten willen bereiken
  • zich willen focussen op de juiste doelgroep(en)
  • beter willen leren communiceren met klanten
  • een gestructureerd verhaal naar buiten willen brengen

Tijdens dit traject gaan we

  • 1 ideale klant uitgewerkt en je communicatie middelen hier op aangepast
  • je klaarstomen om dit ook voor andere doelgroepen te doen
Mark Werkman
Mark Werkman

Mark Werkman begeleidt ondernemers bij strategische online marketing en innovatie vraagstukken. Hij zet daarbij meer dan 20 jaar business ervaring in. Mark is een socioloog die de techniek is in gegaan. Hij heeft voor grote organisaties als Bol.com en LostBoys gewerkt, maar richt zich met Thordar op het MKB. Maar wel met de kwaliteit en kennis die hoort bij de corporate wereld.

Mark helpt op dagelijkse basis ondernemers om hun zichtbaarheid te vergroten, en de effectiviteit van hun online communicatie te verhogen. Dit door het inzetten van marketing automation en inbound marketing.

Je klanten (nog) beter leren kennen begint hier

1
Module 1
  • Duur: 2 weken
  • Start: 1 op 1 coaching
  • Wekelijks: Coaching call

Module 2
  • Duur: 4 weken
  • Start: 1 op 1 coaching
  • Wekelijks: Coaching call
2

3
Module 3
  • Duur: 2 weken
  • Start: 1 op 1 coaching
  • Wekelijks: Coaching call
  • Eind: 1 op 1 coaching

1 op 1 Training: Hoe bereik ik mijn ideale klant

Persoonsgegevens

Factuurgegevens