Potentiële klanten met succes aanspreken is geen toeval

MAAR IS HET RESULTAAT VAN EEN ONLINE COMMUNICATIE STRATEGIE DIE WERKT

Meer leads via je website binnenkrijgen en deze ook omzetten naar prospects en klanten die bij jou passen, dat gaat niet vanzelf. Dit lukt wel met de juiste strategie, en een zorgvuldige planning en uitvoering.

Om te beginnen moet je je ideale klant leren kennen. En dan bedoelen we ook écht leren kennen!

START MET JOUW IDEALE KLANT

DE BASIS: LEER JE KLANT KENNEN

Stap 1 – Wie is jouw klant?

Alles begint bij het leren kennen van je klant. We gebruiken een buyer persona template om je klanten te beschrijven. Hoe? Simpel: door met jou en je klanten te gaan praten.

Stap 2 – Wat is de klantbehoefte?

Welke pijnpunten en angsten heeft jouw klant? Maar ook: welke behoeftes en dromen? Als je weet waar je klant mee zit, kun je hem daar op aanspreken.

Stap 3 – Wat is jouw meerwaarde?

Welke behoefte van je klant kun jij met jouw product of dienst vervullen. Waarom ben jij de uitgesproken partij om dat te doen. Overtuig je klant van jouw meerwaarde.

Wat levert dat op?

Je klant leren kennen is de basis voor groei. Als iedereen in je bedrijf weet voor wie je werkt, en hoe degene zich gedraagt, dan kun je daar allemaal naar handelen.

Je belangrijkste buyer persona’s in kaart gebracht

Voor echt succes moet je de uitgewerkte persona’s – met naam en foto – aan de muur hangen. Zo word je dagelijks herinnerd aan je ideale klant.

Je kent de problemen van je klanten

Een salesgesprek wordt opeens veel eenvoudiger als je weet waar je klant mee zit. Zoekt jouw klant de goedkoopste oplossing, of wil hij juist volledig ontzorgd worden en is hij bereid daar ruim voor te betalen?

Je spreekt dezelfde taal als je doelgroep

Ken je klant en je weet hoe je hem aan moet spreken. De juiste tone of voice, de juiste middelen. Zo kijken millenials liever een video, terwijl je vijftigers blijmaakt met een uitgebreide case study.

Alle neuzen één kant op

Marketing, sales, klantenservice, productontwikkeling… elke afdeling weet voor wie hij werkt.

Briefing voor campagnebureaus

Je persona’s zijn de basis voor je communicatie. Je kunt nu je campagnes gaan verbeteren.

De basis voor al je communicatie

Je buyer persona’s zijn de basis voor alles. Nu kun je aan de slag om de klantreis te bepalen.

Je klanten (nog) beter leren kennen begint hier

buyer persona template