Campagne optimalisatie: De 5 punten die vaak worden vergeten

Haal meer uit je betaalde traffic

De doelgroep is goed bepaald, er is een zoekwoorden onderzoek gedaan als dat nodig is. Kortom de traffic die is ingekocht is goede traffic. Behandel deze dan ook goed en vergeet deze 5 punten niet.

  1. Zorg voor een goede en gerichte landingspagina →
  2. Weet in welke fase van de marketing funnel je traffic zich begeeft →
  3. Zorg voor een goede passende Call To Action →
  4. Zorg voor een goede opvolging van deze CTA →
  5. Zorg voor kwalitatieve gerelateerde content →

Wij hebben dit in een beproefd proces gegoten. We kunnen in een kort telefoongesprek kijken of we jou kunnen helpen.

023 - 7852 514

 

Wil je een gratis campagne checkup?

Zorg voor een goede en gerichte landingspagina

Als je goed hebt nagedacht over de traffic die je hebt ingekocht. De doelgroep is strak bepaald en je traffic “land” …. op je homepage. Gemiste kans! Zorg dat je altijd een aangepaste landingspagina hebt voor je campagne. Die kun je dan inrichten met content die past bij je doelgroep.

Ik wil hier meer over weten

Weet in welke fase van de marketing funnel je traffic zich begeeft

Je bezoeker kan zich in verschillende fases van je marketingfunnel begeven. Zorg dat je weet welke dit is. Vaak is dit bij SEA of socialemediacampagnes de oriëntatie fase.

Elke fase heeft zijn eigen preferred content types. Weet je waar je bezoeker zicht bevindt? Dan kun je hier je content op aanpassen.

Ik wil hier meer over weten

Zorg voor een goede passende Call To Action

Zorg dat je call to action past bij je doelgroep. Zit je bezoeker nog aan het begin van de oriëntatiefase dan is er nog helemaal geen behoefte aan een in depth case study, maar help je je bezoeker juist met een checklist of basic how to lijst om te downloaden.

Het kan ook heel goed dat je een veel meer acuut probleem oplost. Kies dan voor een telefoon call to action. Zorg voor direct contact! Besteed genoeg tijd aan het uitzoeken wat bij je doelgroep past. Dit is de plek waar contact gemaakt kan worden.

023 7852514

Zorg voor een goede opvolging van je CTA

Dit lijkt heel logisch, maar wordt vaak vergeten. Opvolging kan op een heleboel plekken en manieren:

  • bij een download op de succespagina
  • via een (geautomatiseerde) mailflow
  • via een medewerker

In een ideale situatie is het een combinatie van al deze opties om het optimale uit een campagne te halen. Niet in alle gevallen zul je alle mogelijkheden benutten. Maar wat je ook doet: richt het proces goed in!

Zorg voor kwalitatieve gerelateerde content

Heb je elders op je website meer informatie over het onderwerp? Voeg dan links toe naar deze pagina’s. Let er op dat het wel om kwalitatieve content moet gaan, die jouw expertise op het onderwerp bevestigt . Je wilt je bezoeker natuurlijk niet zomaar wegleiden van je CTA.

Daarnaast is deze content vaak erg geschikt om in geautomatiseerde (e-mail) opvolging te gebruiken.

Ik wil hier meer over weten

Veelgestelde vragen

Ik heb al iemand voor mijn SEA of social campagnes. Kan dat?

Ja dat kan. Dat is zelfs ook de bedoeling. Zij zorgen voor traffic. Met ons systeem zorgen wij dat deze bezoekers nog meer converteren. Wij werken met je bezoeker vanaf het moment dat ze op de landingspagina komen. Dit zou niet werken zonder je SEA of social bureau!

 

Ik heb al een webdesigner die mijn landingspagina’s maakt. Hoe gaat dat?

Het liefst koppelen we de landingspagina’s direct aan je website. Dan is het dus extra handig als de webbouwer hier in kan meewerken. Wel is het van belang dat je website genoeg mogelijkheden heeft om met ons systeem te werken. Is dit niet zo? Niks aan de hand. Je hoeft niet meteen een nieuwe website.

Nu meer uit mijn campagnes halen

023 - 7852 514

© 2017 Thordar Webarchitecten