Kennisbank

Home » Kennisbank » conversie optimalisatie

Facebook en Adwords campagne optimaliseren.

Je Adwords campagne optimaliseren hoeft niet te betekenen dat je er nóg meer geld in moet steken om meer bezoekers te krijgen. Er vanuit gaande dat de traffic die je krijgt via Adwords campagnes kwalitatief goede bezoekers zijn. Misschien is het tijd om te kijken naar conversie optimalisatie. Zorg dat je echte conversies stijgen zonder dat je

Marketing automation en (Google ads) campagnes

Marketing automation en Google Ads of social media campagnes zijn de perfecte combinatie.   Om het maximale uit PPC, social of andere campagnes te halen is weten tegen wie je praat van het grootste belang. Hoe beter de geleverde content bij de ontvanger past, hoe groter de kans op het doorklikken en uiteindelijk op de

Wat is AB Testen (en wat kan ik daar mee)?

AB Testen is dé manier om de conversie van bijvoorbeeld je landingspagina te optimaliseren. Heb je een Adwords of Facebook campagne? Dan kun je ook deze met behulp van AB Testen optimaliseren. Als je veel tijd en geld stopt in het krijgen van bezoekers dan wil je toch ook dat deze optimaal converteren op je website. Zeker als je

Wat is een landingspagina?

De kans is groot dat iemand je wel eens heeft aangeraden om een landingspagina (of meer) te maken op je website. Maar wat is dit nu eigenlijk? Wat is een landingspagina Dit is een pagina op je website waar je bezoekers wilt terecht laten komen als ze een specifieke zoekopdracht hebben gedaan of op een (campagne) link

Conversie, wat is dat? Meer halen uit je website

Wat is conversie? Volgens de Dikke van Dale is conversie: con·ver·sie (de; v; meervoud: conversies) 1 omzetting, omwisseling Conversie betekent in de online marketing dat je bezoeker doet wat je van haar/hem verwacht. Je kunt denken aan: Inschrijven nieuwsbrief Aanvragen offerte Dowloaded whitepaper Doen van een aankoop etc Conversie is meetbaar en je kunt je pagina of website hier voor optimaliseren.

Wat is conversie optimalisatie? Zorg dat je bezoeker doet wat jij zou willen

Conversie optimalisatie is het verbeteren (optimaliseren) van je website of pagina om een bepaald doel (conversie) te behalen. Je gaat je pagina tweaken zodat nog meer bezoekers doen wat je van ze verwacht. Je kunt denken aan: Meer verkoop Meer offerteaanvragen Meer downloads Etc. Een goed voorbeeld van geoptimaliseerde pagina’s zijn landingspagina’s. Deze worden gemaakt met