Kennisbank

Home » Kennisbank » conversie

Wat is lead nurturing en marketing automation?

Wat is lead nurturing Lead nurturing is je (website) bezoeker omzetten naar een (warme) lead. De meeste bezoeker van je website zullen nog in een oriënterende fase zijn. Via relevante content worden deze bezoekers omgevormd tot (warme) leads. Op basis van gedrag stuur je -geautomatiseerd- de juiste informatie / content naar deze leads. Op deze manier

Wat is een landingspagina?

De kans is groot dat iemand je wel eens heeft aangeraden om een landingspagina (of meer) te maken op je website. Maar wat is dit nu eigenlijk? Wat is een landingspagina Dit is een pagina op je website waar je bezoekers wilt terecht laten komen als ze een specifieke zoekopdracht hebben gedaan of op een (campagne) link

Conversie, wat is dat? Meer halen uit je website

Wat is conversie? Volgens de Dikke van Dale is conversie: con·ver·sie (de; v; meervoud: conversies) 1 omzetting, omwisseling Conversie betekent in de online marketing dat je bezoeker doet wat je van haar/hem verwacht. Je kunt denken aan: Inschrijven nieuwsbrief Aanvragen offerte Dowloaded whitepaper Doen van een aankoop etc Conversie is meetbaar en je kunt je pagina of website hier voor optimaliseren.

Wat is conversie optimalisatie? Zorg dat je bezoeker doet wat jij zou willen

Conversie optimalisatie is het verbeteren (optimaliseren) van je website of pagina om een bepaald doel (conversie) te behalen. Je gaat je pagina tweaken zodat nog meer bezoekers doen wat je van ze verwacht. Je kunt denken aan: Meer verkoop Meer offerteaanvragen Meer downloads Etc. Een goed voorbeeld van geoptimaliseerde pagina’s zijn landingspagina’s. Deze worden gemaakt met